کد خبر: ۹۳۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۳
آزمایش‌های موشکی کره شمالی در سال ۲۰۲۲ به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

اینفوگرافیک | افزایش بی‌سابقه آزمایش‌های موشکی در کره شمالیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، در یک تشدید تنش دیگر، کره شمالی بیشترین موشک های خود را در یک روز در روز چهارشنبه پرتاب کرد، از جمله موشکی که بیشتر از همیشه در جنوب فرود آمد و موشکی که تنها در ۶۰ کیلومتری سواحل کره جنوبی فرود آمد. پیش از این، در آغاز ماه اکتبر و برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، کره شمالی موشکی را بر فراز ژاپن شلیک کرد و دولت را بر آن داشت تا برای برخی از شهروندان هشداری صادر کند. بر اساس گزارش ها، این موشک ۴۵۰۰ کیلومتر را طی کرد و سرانجام در اقیانوس آرام سقوط کرد. با چنین بردی، موشک آزمایش شده در صورتی که در مسیر دیگری شلیک شود، می تواند جزیره گوام آمریکا را هدف قرار دهد.

همانطور که این اینفوگرافیک نشان می‌دهد، آزمایش‌های موشکی کره شمالی در سال ۲۰۲۲ تشدید شده است. این آزمایش‌ها تا ژوئن به بالاترین حد خود رسیده بود و از آن زمان حتی بیشتر هم شده‌اند. همانطور که داده های ابتکار تهدید هسته ای نشان می دهد، موضع گیری از کره شمالی پس از سال ۲۰۱۸ بدون آزمایش دوباره در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹، دو نشست بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آزمایشاتی را به همراه داشت که متوقف شد، اما در نهایت نتیجه مشخصی نداشت زیرا لفاظی بین دو کشور دوباره به سرعت داغ شد.

اینفوگرافیک | افزایش بی‌سابقه آزمایش‌های موشکی در کره شمالی

سال ۲۰۱۹ بیشتر از سال ۲۰۱۷ بود، زمانی که نشان دادن توانایی کره شمالی در رسیدن به ایالات متحده با موشک هایش به یک بحران دیپلماتیک منجر شد. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ آزمایش‌های موشکی بین قاره‌ای یا حتی میان قاره‌ای انجام نشده است، اما تاکنون آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی از هر یک در سال جاری انجام شده است.

 

 

*منبع: Statista

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: